teenagers

Alla inlägg den 9 september 2011

Av Matilda - 9 september 2011 20:20

Jag har tänkt på att börja skriva mer och mer, jag har försökt komma på massa ideer och nu har jag fått en som jag tycker är helt okej :)


Min ide är:

Jag (Matilda) är 18 år och bor fortfarande hemma hos föräldrana. Dock är jag ofta ute med min kille och sover hos honom då jag avskyr att vara hemma.. Jag har även en tvillingsyster, Vicktoria heter hon. Matilda är en rockig tjej som oftast går med massa kajal, tuperat hår och massa nitar. Favoritfärgen är svart och musik är livet.


Vicktoria: Matildas tvillingsyster som också är 18 år, men istället för att vara rockig av sig är hon mer för mjukisbyxor och huvtröjor, Och istället för rockmusik är det rappen som gäller.


Malin: En tjej som också är 18 år. Som bor tillsammans med sin syster Johanna och sitter oftast med gitarren i famnen, Hon har kommit på egna låtar och kommer förmodligen bli artist om några år. Bra vän till Vicktoria.


Johanna: Malins syster som är 1 månad yngre än Malin. Hon är som Matilda lite rockig av sig men inte lika mycket som Matilda. Hon lever för musiken och sitter oftast själv i sitt rum för att tänka. Bra vän till Matilda.


(Mer skrivs om personerna när jag skriver delarna, då jag suger på att komma på saker. ;s )


Iallafall så börjar jag nu. men det blir bara jättelite idag, då jag måste ta kontakt med alla som är med i den och sånt, Kram till er alla! :>


Vicktoria:
'' Matilda! Skynda dig förfan!'' Skrek jag en sista gång innan jag stängde igen dörren och började gå mot gymnasiet. Jag kollade mot vägen men vände mig snabbt om då Matilda kom ikapp mig. '' Eh, förlåt att mina skor krånglade då. '' Jag kunde inte låta bli att börja skratta när hon sa att hennes skor krånglade. '' Mina skor krånglade, haha.'' imiterade jag henne och såg hur hon rättade till det snett hängades nitbältet.

 '' Krånglar det också eller? '' Hon kollade surt mot mig och jag kunde inte låta bli att le. Hon hade alltid brytt sig om nitar och sånt. Och sin kille, Dahvie. Skolans scenekille som alla har respekt för, ingen vågar kaxa sig mot honom för dom vet att det blir gräl, och på något vis tycker han om Matilda, min punkscene aktiga syster.





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards