teenagers

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Matilda - 12 september 2011 19:36

Hej, Vick! Hej Malin! Hej Johanna! :D

Nu undrar jag lite vad ni skulle vilja med den här ''berättelsen!'' :D

Vill ni att jag delar med mig av en låt för varje del? ;)

Och när det gäller hur ofta dom kmr ut är det beroende på hur mkt jag har att göra i skolan och sånt där. :>

(och ja, jag avgudar Nirvana (som tyvärr inte finns med oss) Så här får ni en underbar låt med dom som har ett underbart budskap!)



Vicktoria:
'' Matilda! Skynda dig förfan!'' Skrek jag en sista gång innan jag stängde igen dörren och började gå mot gymnasiet. Jag kollade mot vägen men vände mig snabbt om då Matilda kom ikapp mig. '' Eh, förlåt att mina skor krånglade då. '' Jag kunde inte låta bli att börja skratta när hon sa att hennes skor krånglade. '' Mina skor krånglade, haha.'' imiterade jag henne och såg hur hon rättade till det snett hängades nitbältet.

 '' Krånglar det också eller? '' Hon kollade surt mot mig och jag kunde inte låta bli att le. Hon hade alltid brytt sig om nitar och sånt. Och sin kille, Dahvie. Skolans scenekille som alla har respekt för, ingen vågar kaxa sig mot honom för dom vet att det blir gräl, och på något vis tycker han om Matilda, min punkscene aktiga syster.

Jag kollade mot Matilda och såg sedan hur hon försvann mot Dahvie när vi kom till skolan, ensam..lämnad, igen..som vanligt.


Malin:

Johanna kollade mot mig medans jag styrde bilen mot parkeringen.

Hon suckade och hoppade ur bilen och sprang mot Zachary, eller Zach som han kallades. Han kramade om henne och sedan gick dom hand i hand över skolgården.

Jag suckade lätt och låste bilen medans jag tog väskan och började gå mot skolan själv. Jag saktade snabbt upp när jag märkte hur Dougie kramade om mig bakifrån. Jag blev helt varm i kroppen och vände mig mot honom för att krama om honom. Den första lektionen börjar om fyrtio minuter så jag hinner umgås med honom.

''Hur är det med dig?'' Sa han lungnande och kollade mig rakt i ögonen.

''Det är helt okej, bara det att Johanna inte ens tackar för skjutsen. Men jag förstår verkligen hur mycket hon älskar Zach.''

Han kollade på mig och pussade mig snabbt på pannan innan han tog min hand och började gå in till skåpen.


Johanna:

''ZAACH!'' Skrek jag medans jag kramade om honom. Visst, vi hade messat hela tiden men jag hade verkligen saknat honom. Han är verkligen mitt liv, min luft och mitt allt.

Jag kollade mot hans kompisar och mötte Dahvies blick, en vänlig blick för mig som känner honom, men för alla andra kanske den verkar läskig.

Han kollade mot mig och sedan mot Matilda som stog brevid honom.

Dom hade varit tillsammans i över att halvår nu, och hela skolan hade någongång varit avundsjuka på dom, dels för att dom verkligen passar ihop.

Mina tankar bröts snabbt när jag märkte hur skolans bimbo tjej gick in i mig.

''Hey! Vafan tror du att du gör?'' Hörde jag Dahvie säga och hon kollade bara mot honom som om han vore en idiot.

Han sprang mot henne och pratade med henne men avbröts då Matilda kom.

'' Asså shiet, du är verkligen en egotjej! Jag fattar inte vad du ser hos dig själv, och om du någonsin rör Johanna igen utan att säga förlåt ska du få med mig att göra!'' Hon sa det med en allvarlig ton och jag riktigt rös av behag när jag hörde vad hon sa,

vilka kompisar man har som gör något sånt där för en.





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards